15 49.0138 8.38624 1 1 7000 1 https://szamotulska.pl 300 true 0
theme-sticky-logo-alt

W Bobulczynie będzie nowy asfalt

Prawie 84 mln złotych na drogi wojewódzkie w naszym powiecie

W ubiegłym tygodniu Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkiej opublikował na swojej stronie pierwszą wersję planu zamówień publicznych na rok 2024. Dzięki temu mamy parę dobrych wiadomości dla mieszkańców powiatu szamotulskiego.

Plan zamówień publicznych na rok 2024 będzie wielokrotnie nowelizowany. Ten z 2023 r. doczekał się trzydziestu pięciu kolejno obowiązujących wersji. Rzadko zdarza się, żeby z planu zamówień wypadały duże zadania zapisane na samym początku roku. Częściej dopisuje się kolejne, mniejsze, gdy tylko finanse na to pozwalają.

W poprzednim numerze „Gazety” wspominaliśmy o ogłoszonym przez WZDW postępowaniu na przebudowę 8 kilometrów drogi wojewódzkiej nr 116 Nojewo – Podpniewki. Z planu zamówień wynika finansowa skala tej inwestycji. Województwo wielkopolskie zaplanowało na to zadanie pulę wysokości 79 681 859,49 zł, plus 1 577 377,02 zł na nadzór inwestorski. Kwotę zweryfikuje rynek. Rozbiórka starej jezdni z podbudową do gołej ziemi i wybudowanie nowej swoje będzie kosztować.

W pierwszej wersji planu zamówień znalazło się również zadanie pod nazwą „wzmocnienie drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Bobulczyn” o orientacyjnej wartości 1 964 411,52 zł. Można spodziewać się modernizacji podobnej do tej, wykonanej w 2023 r. na drodze nr 182 Izdebno – Kaczlin. Postępowanie na realizację ma być ogłoszone już w pierwszym kwartale roku.

W drugim kwartale WZDW zamierza zlecić opracowanie dokumentacji projektowej na budowę kanalizacji (deszczowej – przyp. red.) z remontem drogi nr 186 w Wierzchocinie. W ramach tego zadania powinniśmy doczekać się budowy chodnika, którego od lat domagają się mieszkańcy. Orientacyjną wartość dokumentacji określono na 190 tys. zł.

W trzecim kwartale 2024 r. województwo powinno rozstrzygnąć przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej kolejnego odcinka obwodnicy Wronek (Stare Miasto – Nowa Wieś) kosztem nieprzekraczającym 500 tys. zł.

Oznacza to, że obwodnica Szamotuł zacznie powstawać wcześniej, chociaż w planie zamówień na rok 2024 próżno szukać informacji o budżecie i przybliżonym terminie postępowania na jej budowę. Spodziewamy się ich pojawienia wkrótce. Projekt budowlany pierwszego odcinka (Gałowo – Piaskowo) powstawał od maja 2022 r. w biurze projektowym SMP Projektanci Sp. z o.o. sp.k. w Poznaniu za kwotę 718 320 zł z terminem 480 dni na realizację. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.

Łączne nakłady na obwodnicę Szamotuł do 2026 r. szacuje się na 99,2 mln zł. Spora część pieniędzy ma pochodzić z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Szamotuły mają być jedną z 51 miejscowości w całej Polsce, które doczekają się obwodnicy, dzięki dotacji z tego źródła.

RB

 

Zdjęcie: Droga nr 184, widok od strony skrzyżowania koło Binina i Wierzchocina w kierunku Bobulczyna. Być może jeszcze w tym roku zniknie nawierzchnia z koleinami rzucającymi długie cienie

Poprzedni
Następny