Następny etap modernizacji szosy Wronki – Sieraków
Miłą niespodziankę przed świętami sprawił Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich jeżdżącym często szosą Wronki – Sieraków. Niedługo rozpocznie się modernizacja kolejnego fragmentu drogi nr 182. Wiosną z Wronek do Sierakowa powinniśmy już pokonywać po gładkim, najwyżej 10-letnim asfalcie.
Drugi etapu modernizacji drogi nr 182 Kaczlin-Sieraków obejmie fragment o długości 2,6 km. Najgorsza część znajduje się między krzyżówką z drogami do Tucholi i Lutomia a ogródkami działkowymi w Sierakowie. Nawierzchnia składa się tam z setek łat, leżących na mocno pofałdowanej podbudowie. Po zimie trzeba dodatkowo uważać na liczne wyrwy.
6 grudnia WZDW w Poznaniu ogłosił przetarg na wzmocnienie nawierzchni opisanego wyżej odcinka. W praktyce oznacza to sfrezowanie starej i ułożenie nowej warstwy ścieralnej oraz odtworzenie poboczy. Nietknięte pozostanie 30 metrów gładkiego asfaltu na moście nad rzeką Oszczenicą. Szerokość jezdni po modernizacji wyniesie 6 metrów, chociaż obecnie mamy 6,1-6,2 m. Po modernizacji nawierzchnia ma wytrzymywać obciążenia do 115 kN na oś.
Otwarcie siedmiu ofert nastąpiło w czwartek 21 grudnia. WZDW zamierza przeznaczyć na to zadanie 3 744 124,31 zł brutto. Wiadomo, że najkorzystniejszą cenę (3 022 758,51 zł) zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych S.A. z Szamotuł.
Werdykt poznamy po świętach. Kryteriami wyboru będą nie tylko cena (60% wagi), ale też okres udzielonej rękojmi (20%) i doświadczenie kierownika robót (20%). Firma, która otrzyma zlecenie, dostanie 180 dni na jego realizację. Oznacza to, że droga zostanie odnowiona najpóźniej do czerwca 2024 r. Z dotychczasowej praktyki wynika, że jeżeli pogoda będzie sprzyjać drogowcom, to prace skończą się wcześniej.
RB
Foto:
W efekcie II etapu modernizacji drogi nr 182 Kaczlin-Sieraków do historii odejdzie ten najgorszy fragment, między krzyżówką z drogami do Tucholi i Lutomia a ogródkami działkowymi w Sierakowie. Tutaj zaplanowano najbardziej zakrojone prace z tzw. korektą niwelety jezdni, gdzie grubość pobocza zostanie zwiększona o 20 cm.