Rządowe pieniądze w Kaźmierzu
W obecności wiceministra polskiego rządu, wojewody wielkopolskiego, posłów, starostów, wójta gminy odebrano inwestycję, realizowaną od kilku miesięcy w Kaźmierzu. Droga do miejscowej szkoły jest teraz bezpieczniejsza.
Eksperci z dziedziny prawa drogowego nie mają złudzeń, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym czyli popularne rondo jest najbezpieczniejszym typem skrzyżowania dróg. Takie postanowiono zastosować na jednym z najruchliwszych skrzyżowań w Kaźmierzu, przez które codziennie, głównie przed godz. 8.00 przejeżdża wiele samochodów, którymi rodzice dowożą dzieci do szkoły. Dzięki przebudowanemu skrzyżowaniu, droga do szkoły jest zdecydowanie bezpieczniejsza. Środki na to zadanie przekazał rząd polski poprzez Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Budowa ronda przy drodze powiatowej to kolejna tegoroczna inwestycja drogowa w Kaźmierzu. W tym roku, z udziałem środków polskiego rządu w gminie Kaźmierz przebudowano drogę powiatową – ulicę Nowowiejską i odcinek w kierunku Młodaska. Zakończone niedawno zadanie pod nazwą: „Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1865P Kaźmierz – Mrowino z drogą gminną nr 243520P oraz drogą wewnętrzną w Kaźmierzu na skrzyżowanie typu rondo” kosztowało niecałe 2,4 mln zł. Połowę wartości inwestycji (1.260.000 zł) sfinansował polski rząd z programu Rządowy Fundusz Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych. Toteż podczas odbioru drogi obecni byli: Wiceminister Rozwoju i Technologii oraz Pełnomocnik Rządu ds. Inwestycji Zagranicznych Grzegorz Piechowiak, Wojewoda Wielkopolski Michał Zieliński, posłowie Prawa i Sprawiedliwości Marta Kubiak i Marcin Porzucek, Starosta Powiatu Szamotulskiego Beata Hanyżak, Wójt Gminy Kaźmierz Zenon Gałka, przedstawiciele samorządu powiatowego oraz gminnego, przedstawiciele Zarządu Dróg Powiatowych w Szamotułach oraz przedstawiciele Szkoły Podstawowej w Kaźmierzu.
Głównym zadaniem była budowa ronda o średnicy wyspy środkowej 10 metrów i średnicy zewnętrznej 24,5 m. W ramach zadania zaplanowano także drogi pieszo–rowerowe z betonu asfaltowego, chodniki z kostki brukowej, kanał technologiczny, zjazdy, przebudowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej, budowę oświetlenia ulicznego. Podczas robót usunięto kolizje sieci NN i teletechnicznych, urządzono zieleń na tarczy ronda.
Zgodnie z dokumentacją projektową, długość przebudowanych dróg dochodzących do ronda (ulice Jana Pawła II, Konopnickiej, Reja i Dolna) wynosi 359 metrów.
Sławomir Chamczyk
Zdjęcie: Z ronda korzystają już kierowcy i inni uczestnicy ruchu drogowego