15 49.0138 8.38624 1 1 7000 1 https://szamotulska.pl 300 true 0
theme-sticky-logo-alt

Podpory mostu na Warcie są gotowe

Zima przyhamowała budowę obwodnicy

Podpory mostu na Warcie są gotowe

W niedzielę 21 lutego pozwiedzałem systematycznie powstającą obwodnicę Wronek. Specjalnie wybrałem dzień wolny od pracy, żeby nie powodować zamieszania na budowie. Zima spowolniła postęp prac, ale w porównaniu do stanu z grudnia widać wyraźne różnice.

W styczniu robotnicy koncentrowali się na budowie przepustów i układaniu chodnika przy skrzyżowaniu z drogą gminną Samołęż – Stróżki. Obwodnica nadal nie ma fizycznego połączenia Samołęża z drogą wojewódzką nr 184 w Nowej Wsi. Jezdnia (z gotową asfaltową warstwą górnej podbudowy lub warstwy wiążącej) kończy się na razie na wysokości gruntowej drogi prowadzącej przez pola, z Nowej Wsi na południowy wschód w kierunku Oporowa-Hubów.

Na „przeskoku” obwodnicy ponad gruntową drogą przy torach w Stróżkach zakończono budowę elementów żelbetowych i montaż stalowej konstrukcji z blachy falistej. Do końca lutego powinno zakończyć się szalowanie i betonowanie drugiego przyczółka wiaduktu ponad linią kolejową.

Przy przyszłym moście drogowym na Warcie (Smolnica-Nadolnik) gotowe są obie podpory główne, co oznacza bliski finał etapu I budowy. Przy dobrej pogodzie rozpocznie się etap II. Na szczytach obu podpór zostaną zamontowane trawelery, czyli specjalne wózki-rusztowania, które tygodniami będą systematyczne zbliżać się do siebie, zaczynając od brzegów rzeki w kierunku środkowego nurtu, umożliwiając robotnikom betonowanie nawisowe kolejnych segmentów mostu. W etapie III powstaną segmenty końcowe, czyli swoiste „amortyzatory” mostu, przy jego przyczółkach na lewym i prawym brzegu Warty. Na całą konstrukcję ustroju nośnego mostu złoży się łącznie 41 „klocków” ze zbrojonego betonu. Ostatnim z nich będzie zwornik, który połączy połówki mostu w etapie IV.

Obwodnica na odcinku Smolnica – Nadolnik – Stróżki – Samołęż – Nowa Wies ma być gotowa w czerwcu 2022 r.

RB

 

 

 Foto: Podpora mostu na Warcie przy lewym brzegu Warty po stronie Nadolnika. Most „przeskoczy” przez rzekę jednym przęsłem

 

Na zdjęciu u góry:

Siostrzana podpora mostu przy prawym brzegu Warty po stronie Smolnicy. W najbliższych tygodniach powinien rozpocząć się etap II budowy – czyli betonowanie segmentów ustroju nośnego. Przeprawa zacznie nabierać kształtu

Poprzedni
Następny