
Wspierać pacjentów z otyłością
Agnieszka Liszkowska-Hała jest jedną z ambasadorek kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Pniewianka jest jedną z piątki liderów czwartej edycji akcji.
Ambasadorami kampanii są ponadto: Aneta Zając, Robert Kudelski, Emilia Modrzyńska i Adam Gajewski.
– Kampania trwa cztery lata. Od trzech lat mam przyjemność być jej ambasadorką, a tym razem w tej edycji reprezentować pacjentów jako prezes Fundacji „Siła”, która powstała by edukować, wspierać pacjentów z chorobą otyłościową – mówi Agnieszka Liszkowska-Hała.
Ambasadorzy poprzez wystawę kierują do pacjentów z otyłością, ale także ogółu społeczeństwa, swoje przemyślenia dotyczące problemów z jakimi osoby z otyłością muszą mierzyć się na co dzień. W szczególności związane są one z nieprzychylnością społeczeństwa do osób zmagających się z otyłością. Według badania opinii zrealizowanego w ramach kampanii aż 69% Polaków było świadkiem niewłaściwego traktowania osoby z otyłością. Do najczęstszej formy werbalnej dyskryminacji należą m.in.: złośliwe żarty, oceniające komentarze, plotkowanie za plecami chorego oraz wygłaszanie rad bez wyraźnej prośby chorego, które nie wnoszą nic wartościowego.
– Wspólnie z ambasadorami chcemy edukować, że choroba otyłościowa nie jest winą chorego i może spotkać każdego z nas, ale także uwrażliwić społeczeństwo na to, że sposób, w jaki mówimy o chorych i do chorych, realnie wpływa na ich motywację i dalsze rokowania, a także samoocenę oraz stan emocjonalny. Kampania stawia sobie w tym roku za cel promowanie komunikacji o otyłości, w której na pierwszym miejscu stawia się osobę, a nie chorobę – podsumowuje Agnieszka Liszkowska-Hała.
(sc)
Zdjęcie: Agnieszka Liszkowska-Hała uważa, że trzeba edukować społeczeństwo w zakresie choroby otyłości