Więcej szczegółów o nowym przepuście w Szczepankowie
12 stycznia Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na likwidację metalowej kładki dla pieszych z przebudową przepustu na drodze nr 184 w Szczepankowie. Dzięki temu znamy szczegóły i zakres utrudnień.
Projekt budowlany z grudnia 2019 r. wykonało biuro Most-Projekt Sp. z o.o. Sp.k. z Poznania. Przebudowa obejmie przepust na kanale Kluczewskim i sąsiadującą z nim jezdnię. Nowy asfalt pojawi się na odcinku 47 metrów.
Nowy przepust będzie mieć krótszą rurę przepływową (10,5 zamiast 12,6 m), ale jej średnica będzie powiększona ze 120 do 150 cm. Szerokość jezdni wzrośnie z 6,3 do 7 metrów. Likwidacja metalowej kładki nie oznacza, że zapomniano o pieszych. Zamiast niej wybudowany zostanie chodnik o szerokości 2,5 metra. Przy okazji zaprojektowano asfaltowy zjazd o szerokości 7 m pod remizę OSP.
Otwarcie ofert nastąpi 27 stycznia. Jeśli znajdzie się wykonawca, to popisania umowy możemy się spodziewać najprędzej w połowie lutego. Kryteriami wyboru będą cena (60% wagi ważności), okres udzielonej rękojmi (20%) i doświadczenie kierownika budowy (20%).
Wykonawca otrzyma 210 dni na realizację zadania, licząc od dnia podpisania umowy. Plan robót zakłada prowadzenie prac metodą połówkową – rozbiórkę połowy starego i budowę połowy nowego przepustu przy jednoczesnych pozostawieniu ruchu na drugiej części jezdni lub jezdnią tymczasową z płyt betonowych. Przez kilka miesięcy ruch będzie prowadzony w tym miejscu wahadłowo (ręcznie w godz. 7-20 i sygnalizacją świetlną 20-7). Stała organizacja ruchu (równoznaczna z zakończeniem przebudowy) ma być wprowadzona najpóźniej do 31 grudnia 2022 r.
RB