
Dwie modyfikacje na drogach z płyt
Urząd Miasta i Gminy Wronki ogłosił 26 stycznia przetarg na przebudowę skrzyżowania tzw. dróg śladowych i zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 140 w Obelzankach. W efekcie ma wzrosnąć komfort pieszych i zmotoryzowanych.
Przebudowa skrzyżowania dróg śladowych przy posesjach nr 16B, 23 i 28F ma polegać na dodaniu kolejnych płyt betonowych i utwardzeniu przestrzeni pomiędzy nimi eko-kostką o grubości 8 cm. Z kolei zjazd z drogi wojewódzkiej będzie przebudowany na odcinku o długości ponad 20 metrów. Planuje się tam budowę jezdni asfaltowej o szerokości 4,5 metra z poboczami z kruszywa o szerokości 1 metra na stronę.
Termin składania ofert minął w czwartek 2 lutego. Do dnia zamykania składu ratusz nie podał informacji z otwarcia ofert. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę, to dostanie 120 dni na obie przebudowy, licząc od dnia podpisania umowy. Gmina Wronki wymaga udzielenia 60 miesięcy gwarancji.
RB
Na tym zdjęciu u góry (z lutego 2022 r.) widać główną niedoskonałość skrzyżowania dróg śladowych z płyt betonowych w Obelzankach, czyli kałuże w okresach roztopowych i po ulewach. Czego nie widać w brudnej wodzie, to dziury czyhające pomiędzy płytami. Powierzchnia utwardzona w tym miejscu ma być powiększona dzięki użyciu kolejnych płyt i eko-kostki o grubości 8 cm
Poniżej:
Trzeba wspomnieć, że dziury pomiędzy płytami zwiększają ryzyko kolizji. Skłaniają kierowców do jazdy po płytach do samej drogi wojewódzkiej nr 140. Gdy ktoś inny akurat chce zjechać z niej na drogę śladową, to przy ograniczonej widoczności łatwo tutaj o konfliktową sytuację. Kierowca widoczny na zdjęciu pojechał wzorowo. Poświęcił swoją wygodę na ołtarzu bezpieczeństwa