Budowa ruszy najwcześniej wiosną 2025 r.
26 kwietnia gmina Wronki ponownie ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji kolejnego odcinka ścieżki rekreacyjnej nad Wartą. W pierwszym postępowaniu nie znalazł się żaden chętny wykonawca. W drugim zanosi się na pozytywne rozstrzygnięcie.
Długość zamawianego odcinka bulwaru wynosi około 425 metrów. Nowy fragment ma połączyć mini-rondo przy ul. Garncarskiej z chodnikiem przy wiadukcie na ulicy Sierakowskiej. Urząd Miasta i Gminy Wronki długo negocjował z Polskimi Liniami Kolejowymi przebieg ścieżki przy linii kolejowej nr 351 Wronki – Krzyż.
Otwarcie trzech złożonych ofert nastąpiło 6 maja. Jedynym kryterium wyboru biura projektowego będzie cena, a rozstrzygnięcie postępowania nastąpi zapewne w drugiej połowie miesiąca. Na dziś wiadomo, że najkorzystniejszą ofertę (49 938 zł brutto, nieprzekraczającą nawet 50% cen zaproponowanych przez konkurentów) zaproponowała szamotulska Pracownia Architektoniczna „Między Kreskami”.
Wybrany wykonawca otrzyma 170 dni na realizację zamówienia, licząc od daty podpisania umowy. To oznacza, że dokumentacja będzie gotowa najwcześniej pod koniec 2024 r., czyli rozpoczęcia budowy możemy spodziewać się najwcześniej wiosną 2025 r. Wydłużony bulwar wreszcie zyska realny sens komunikacyjny, umożliwiając rowerzystom bezpieczniejszy przejazd między kładką na Warcie a wiaduktem.
RB
Foto: Obecnie bulwar nad Wartą po zachodniej stronie kończy się mini-rondem na przedłużeniu ul. Garncarskiej. Gmina Wronki planuje przedłużenie go w kierunku widocznego mostu kolejowego i połączenie z ulicą Sierakowską.